איזה ליטוש, מתכת ושיבוץ מובילים את השוק - וכמה צעירים מתכננים להשקיע בטבע?

כ-66% מהיהלומים הנמכרים בארה”ב הם בליטוש עגול קלאסי. עם זאת, בחלק מהערים והמדינות ניכרת עלייה בפופולריות של ליטושי פנסי: בדאלאס, למשל, מעדיפים ליטושי אמרלד ופרינסס; ניו יורק סיטי היא שיאנית הקניות של יהלומים בליטוש טיפה ורדיאנט; ובלוס אנג’לס מחבבים יהלומים בליטוש מרקיזה, בעלי מראה וינטאג’י. בשיקגו, לעומת זאת, ההזמנות של יהלומים בליטוש טיפה הוכפלו בשלוש השנים האחרונות.

פלטינה שומרת על מקומה כמתכת הפופולרית ביותר בקרב צרכני תכשיטים בארה”ב, כאשר סן פרנסיסקו מובילה את המגמה. באטלנטה, לעומת זאת, הביקוש לזהב ורוד עלה פי שניים מאז 2016. בטקסס מעדיפים זהב לבן, וביוסטון שומרים על נאמנות לזהב צהוב.

השיבוץ הפופולארי בארה”ב עודנו סוליטר קלאסי. עם זאת, קונים שמנסים לגרום לאבן המרכזית להיראות גדולה יותר, בוחרים לעיתים קרובות גם בשיבוץ הילה (Halo).

סקר מעניין נוסף שפורסם לאחרונה, בוחן את התפיסות וההוצאות המתוכננות של צעירים בארה”ב, לרגל אירוסין ובכלל. הסקר של TD Ameritrade, שנערך בקרב כ-3,000 נשאלים בגילאי 25-28 מרחבי ארה”ב, חשף כי רבע מהצעירים מתכננים להוציא פחות על טבעות אירוסין.

כשני-שלישים מאותם צעירים חושבים שטבעת אירוסין צריכה לעלות פחות מ-2,500 דולר – פחות ממחצית מהסכום הממוצע כיום, שעומד על 5,680 דולר, כפי שעלה מסקר 2018 השנתי של The Knot.

עוד נתון חשוב בסקר הוא כי נשים מכל הגילאים חושבות שההוצאה על טבעת אירוסין צריכה להיות נמוכה יותר מהנהוג כיום.

ונתון אחרון, שמבוגרים יותר ישמחו ודאי לשמוע: כ-40% מהנשאלים מתכננים לשלם בעצמם את הוצאות החתונה שלהם, כולל רכישת הטבעות. עם זאת, כ-93% מההורים מתכננים לסייע להם – נתון שעשוי לסייע לתכשיטנים לשכנע את אותם צעירים להוציא, בסופו של דבר, קצת יותר.