שמות שונים מתארים את היקף היהלום העגול – חגורה, רונדיסט  ( Roundist ) וגירדל (Girdle). פעולת חיתוך היהלום העגול קובעת את גבולות ההיקף המרבי של היהלום. לאחר יצירת גבולות היהלום מלטשים את המשטחים בחלוקה המתבקשת, תוך הגעה אל הרונדיסט ושמירה שלא ימחק במהלך פעולת הליטוש

כאשר החגורה צרה מדיי עלול חלקה להיעלם בעת פעולת ליטוש ה׳למעלה׳ וה׳למטה׳, והיהלום המלוטש יאבד את הקו העגול. חגורה דקה מדיי עלולה להישבר בעת שיבוץ היהלום בתכשיט, היהלום נפגם וערכו יורד.
חגורה עבה מדיי מלמדת על ניצול לא נכון של יהלום הגלם – פגיעה בהיקף המרבי ובמשקל שניתן להפיק מחומר הגלם, ואף פגיעה ביופיו של היהלום כתוצאה מצל אפור המוטל פנימה.
לפיכך, העובי הרצוי הוא בין דק לבינוני, הכל בהתאם ליהלום ולמודל כלומר הצורה הסופית שאליה ילוטש היהלום.

בתהליך עיבוד יהלומים עגולים גדולים מקובל ללטוש את החגורה בליטוש רונדיסט, המבטל את הצל האפור. ליטוש החגורה לאחר שהיהלום נחתך נקרא צחצוח הרונדיסט. בתהליך עיבוד יהלומים בליטוש מרקיזות קטנות חותכים את החגורה כמו שעושים בעיבוד יהלומים עגולים. ביהלומים גדולים בליטוש פנטזי יוצרים את החגורה על ידי ליטוש רונדיסט בלבד. בעיבוד יהלומי הפנטזי מסוג הקריסטלים למיניהם – באגט, קארה, פרינסס – לוטשים את החגורה כמו פסטה (פאה) דקה ומקפידים שתהיה ישרה, כדי שהיהלום יתאים לעבודת השיבוץ בתכשיטים.

הרונדיסט משפיע לעתים על הדרך שבה ׳נתפס׳ הצבע בעין.ביהלומים גדולים הדבר בעל משמעות. ביהלומים שצבעם לבן מקבל הרונדיסט גוון אפור או גוון כהה יותר מגוף היהלום. ליטוש הרונדיסט בליטושים קטנים מסביב לכל היהלום מסלק השפעה זו ועושה את היהלום ל׳בהיר׳ יותר.
עם זאת, ביהלומים בעלי גוון צהבהב (מדרוג צבע K ומטה) יגרום ליטוש הרונדיסט להבלטת הצבע ברונדיסט, ועל כן יש הנמנעים מלעשות כך.
מכל מקום, ליטוש הרונדיסט אינו משנה את צבע היהלום, אך נותן לו מראה יפה יותר.