האם הקורונה גרמה לשינוי במגמה של קניית טבעות אירוסין באינטרנט?

 

70% מהמאורסים הושפעו מהמגפה, שכמעט לא השפיעה על מחיר הטבעת הממוצע

מחקר לשנת 2020, הבוחן ומנתח את שוק התכשיטים והחתונות , מצביע על כמה מגמות מעניינות בשנה הלא שגרתית שמתקרבת לסופה.

כ-48% מהמשתתפים במחקר,  ציינו כי הצעת הנישואין הושפעה ממגפת הקורונה, שהכתה בעולם בשנה החולפת. אולם כיצד בדיוק השפיעה הקורונה על החלטות הקנייה של זוגות צעירים?

מחיר טבעת: זוגות הוציאו על טבעת אירוסין כ-7,500 שח בממוצע ב-2020, לעומת 7,900 שח ב-2019. משקלה הממוצע של האבן המרכזית בטבעת עמד על 0.55 קרט, ומשקל היהלומים הכולל עמד על 0.8 קרט בממוצע. 86% מהנשאלים ציינו כי מצב הכלכלה ואי-הוודאות העתידי לא השפיעו על הסכום שהוציאו על הטבעת, מה שמסביר את ההפרש המינימלי במחיר הממוצע בין השנים 2019 ו-2020.

סוג יהלומים ומתכת: יהלומים עגולים נותרו האבן המרכזית הפופולרית ביותר בטבעות אירוסין, כך ציינו 83% מהנשאלים. אחריהם ברשימה ליטוש אובל (10%) וליטוש פרינסס/מרובע (5%). המתכת היקרה הפופולרית ביותר ב-2020 הייתה זהב לבן (48% מהנשאלים), ולאחר מכן זהב צהוב (16%), זהב ורוד (13%) ופלטינה (13%). הנשאלים ציינו כי סגנון, שיבוץ וליטוש האבן המרכזית, וסוג היהלום, היו החשובים ביותר בבחירת טבעת.

קניית הטבעת באינטרנט: כ95% מן הנשאלים ציינו שקניית הטבעת נעשתה בחנות וזאת לאחר בדיקה באתרי אינטרנט והשוואת מחירים

צילום: Alexandros Michailidis / shutterstock.com

עדיין קונים בחנויות: למרות הנהירה לאינטרנט, והעובדה שהעולם כולו התמודד עם הגבלות הקורונה, כ-63% מהטבעות עדיין נקנו בחנויות פיזיות, פנים-מול-פנים, בעיקר בחנויות תכשיטים מקומיות (51% מהקונים בחנויות) או ברשת קמעונאית (33%). אלו שקנו בחנות, ביקרו בשתי חנויות בממוצע (לעומת 3 חנויות אשתקד), וראו 8 טבעות בממוצע (לעומת 15 בשנה שעברה).

דחיית ההצעה: 63% מהנשאלים ציינו כי העיתוי המקורי להצעת האירוסין נדחה בשל הקורונה. 61% מהנשאלים ציינו כי התאריך שלהם נדחה “בכמה חודשים” בשל הגבלות הנובעות מן המגפה. 8 מ-10 זוגות שהתארסו לאחרונה כבר שריינו תאריך לחתונה, ברוב המקרים במהלך 2021.

צילום: MarinaPanina / pixabay

תכנון קצר יותר: בשנת 2019, כ-41% מהצעות הנישואין תוכננו בין חודש לשלושה חודשים מראש. ב-2020, כ-50% מהצעות הנישואין תוכננו תוך חודש. עלייה זו נבעה מהשינויים בהגבלות לאורך השנה בארה”ב.

החגיגות אונליין: בשל התפרצות הקורונה, 1 מ-10 זוגות מאורסים טריים חגגו בסופו של דבר את הסטטוס החדש שלהם באופן וירטואלי, עם הקרובים להם. 93% מהם פרסמו את דבר האירוסין במדיה החברתית.

והתחזית: עלייה במכירות

פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) בארה”ב ערכה לאחרונה מחקר הצופה עלייה של 3.6% עד 5.2% בקניות לרגל עונת החגים (נובמבר-דצמבר), שצפויות להסתכם ב-755.3 מיליארד דולר עד 766.7 מיליארד דולר. בחמש השנים החולפות, נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של 3.5% במכירות.

צילום: Syda Productions / shutterstock.com

פדרציית הקמעונות הלאומית צופה גם עלייה של 20%-30% במכירות אונליין ובערוצי מכירה אחרים שאינם בחנויות, שצפויות להסתכם בסכום של בין 202.5 מיליארד דולר ל-218.4 מיליארד דולר בעונת החגים הקרובה.