חמש העובדות החשובות ביותר בנוגע להנחיות החדשות

 

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה”ב פרסמה ב-24 ביולי הנחיות חדשות בנוגע למינוחים בתחום התכשיטים. ההנחיות נוגעות למגוון תחומים, כולל אבני חן, יהלומים “מתורבתים” (סינתטיים), ובעצם ההגדרה של “יהלום”.

חמש העובדות החשובות ביותר בנוגע להנחיות החדשות

1.” המשמעות של יהלום נותרה בעינה. בכל פרסום או שיווק בפרינט או אונליין, כאשר המילה “יהלום” מופיעה לבדה, המשמעות היא כי מדובר ביהלום טבעי שנכרה מן הקרקע.

2. ליהלומי מעבדה חייב להתלוות גילוי נאות כי מדובר ב”יהלומים שגודלו במעבדה” (Laboratory-grown), יהלומים ש”נוצרו במעבדה” (Laboratory-created), יהלומים ש”יוצרו על ידי [שם החברה]”, או לחילופין כל מילה או משפט דומים או זהים, שמבהירים בבירור מה טבעו של המוצר.

3. כאשר נעשה שימוש במונח “מתורבת”, חייב להתלוות אליו אחד הגילויים הנאותים לעיל; המילה “מתורבת” לא יכולה להופיע לבד.

4. מותר להמשיך ולהשתמש במונח “סינתטיים”, אך לא באופן שמרמז כי מדובר בחיקוי. המילים “אמיתי” (real), “אותנטי” (genuine), “טבעי” (natural), “יקר-למחצה” (semi-precious) ו”יקר” (precious) יכולות לתאר אך ורק יהלומים ואבני חן צבעוניות שנכרו מן הקרקע; אין להשתמש במילים אלו כדי לתאר מוצרים שיוצרו או הופקו באופן מלאכותי.

5. בוטל הרף המינימלי של 10 קרט להגדרת מתכת כ”זהב”. לא נקבע שיעור מינימלי לתכולת הזהב במתכת, כל עוד מצוינת מידת הטוהר של הזהב. כמו כן, חובה לציין אם המתכת מכילה ציפוי רודיום.